1. این پایگاه به ثبت ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران رسیده است.

    مهمان عزیز سپاس بابت بازدید شما از تالار گفتگوی دهه هفتادی ها.

    عضویت در انجمن رایگان بوده و برای عموم باز میباشد . با صرف 30 ثانیه یکی از اعضای دهه هفتادی ها شوید .

رنگ
رنگ پس زمینه
تصویر پس زمینه
رنگ قاب
نوع فونت
اندازه فونت
  1. تاریخچه سیستم های مدیریت محتوا
    در اواسط سال ۱۹۹۰ تلاش هایی صورت گرفت جهت اینکه صفحاتHTML به کاربران بهتر نمایش داده شود.در آن زمان فقط وبسایت هایی که در حوزه تجارت الکترونیک فعالیت می کردند وبسایت های پویا داشتند.در اواخر همین سال زبان های برنامه نویسی که برای وب مناسب تر بودند مانند PHP روانه بازار شدند و در همین سال ها بود که مردم تصمیم گرفتند که مدیریت سایت هایشان را خودشان به دست بگیرند؛ برای همین تصمیم به تولید سیستم مدیریت محتوا “Content Managemet System ” گرفتند.این کار به آنها این امکان را می داد تا به طور جذاب تر و راحت تری عکس ها را بارگزاری کنند، متون و داستان ها را در سایت ها قرار دهند و صفحات وب را بسازند.در آن روزها هر کسی برای خود وبسایتش را به روز می کرد.سپس برخی افراد شروع به ساخت و فروش CMS های خود کردند و به وسیله فروش آنها کسب و کار خود را رونق دادند.سیستم مدیریت محتوا در حوالی سالهای ۲۰۰۰ توسط موسسات بزرگی که روزنامه یا مجله را به طور آنلاین ارائه می دادند استفاده می شد. قبل از سال ۲۰۰۰ سیستم مدیریت محتواهای متن بازی مانند Mambo, Drupal و چندتا دیگر شروع به فعالیت کردند.
    برای چند سال ابتدایی شروع فعالیت،این سیستم های مدیریت محتوا خیلی کاربردی نبودند اما از سال ۲۰۰۴ به بعد، این سیستم ها آهسته آهسته آغاز به فعالیت های بزرگتری کردند و وبسایت ها از آنها جهت استفاده از اهداف بزرگتر بهره می گرفتند..در واقع اگر بخواهیم تاریخ سیستم های مدیریت محتوا را تقسیم کنیم، سه بخش می شود:

    • سالهای شخصی سازی؛ به طوری که طراحان و افرادی که با وب آشنا بودند خودشان سیستم های مختص خود را می نوشتند.(۱۹۹۷)
    • سالهای مالکانه؛در این سالها سیستم های مدیریت محتوا در انحصار افراد و شرکت های خاص قرار داشت و آنها سیستم های مدیریت محتوا را به باقی افراد می فروختند.(۲۰۰۰)
    • دوره متن باز.از این سال به بعد سیستم های مدیریت محتوا به صورت رایگان و متن باز در اختیار عموم مردم قرار گرفت و آنها می توانستند تغییرات خود را از این طریق روی سایت پیاده سازی کنند.
    حال که با سیستم های مدیریت محتوا آشنا شدیم به سراغ معرفی جوملا خواهیم رفت.

    جوملا چیست؟
    جوملا یکی از گسترده ترین و بهترین سیستم های مدیریت محتواست که موفق به گرفتن جایزه هم شده است می باشد،که به شما این امکان را می دهد تا وبسایتی قدرتمند طراحی کنید.یکی از دلایل ایستادن این سیستم مدیریت محتوا در رتبه های بالا،ساده بودن استفاده هم در مدیریت و هم در نصب جوملا می باشد که از نکات کلیدی آن است که کارایی آن را هم در شرکت های بزرگ و هم برای مصارف شخصی آسان می کند.جوملا یک برنامه متن باز (Open Source) می باشد که دانلود آن برای همگان آزاد است.
    اصلی ترین ویژگی و دارایی جوملا این است که به راحتی امکان ویرایش محتوای سایت را در اختیار کاربران قرار می دهد.جوملا برنامه ای است که با زبان PHP توسعه یافته است و تحت لیسانسGPL فعالیت می کند.سیستم مدیریت محتوا جوملا می تواند بر روی اینترنت و اینترانت فعالیت کند و نیاز به پایگاه داده MySQL و سرور Apache HTTP برای کارکرد خود دارد.
    جوملا یک تیم اصلی و هسته مرکزی داشت که جوملا را توسعه می دادند که به آن تیم (Core Team ) گفته می شد.اما امروزه چندین گروه بر روی جوملا و ارتقای دانش آن کار می کنند.هر کدام از این گروه ها بر روی موضوع و بخش خاصی از جوملا تمرکز دارند،که این سبک به گسترش و پیشرفت جوملا بسیار کمک خواهد کرد.حضور تمامی اعضای تیم اصلی در کل گروه ها ممکن نیست به همین دلیل هر گروه یک رهبر دارد که مستقیما با اعضای هسته اصلی تیم جوملا در ارتباط است.

    جوملا چه پلتفرم هایی را پشتیبانی می کند؟
    از آنجا که جوملا بر پایه PHP و MySQL برنامه ریزی شده است می توان آنرا بر روی هر پلتفرم و سروری که PHP وMySQL را پشتیبانی می کند مانند لینوکس و ویندوز نصب کرد.

    با نرم افزار جوملا چه کارهایی می توان انجام داد؟
    امروزه در سرتاسردنیا برای طراحی و پیاده سازی انواع سایت ها با انواع اندازه ها و مقیاس ها برای اشخاص و ارگان های مختلف از جوملا استفاده می کنند.موارد پایین به شما خواهند گفت که با جوملا چه کارهایی می توان انجام داد.

    • تولید انواع وبسایت و پرتال ها
    • پیاده سازی بر اینترانت و اکسترانت
    • مجلات، روزنامه ها و نشریات آنلاین
    • سایت های تجارت الکترونیکی و رزرو های آنلاین
    • برنامه ها و سایت های دولتی
    • وبسایت های کسب و کارهای کوچک
    • وبسایت های غیر انتفاعی و سازمانی
    • سایت های مدارس و اماکن مذهبی
    • صفحات تحت وب شخصی و خانوادگی
    افزونه ها و امکاناتی که توسط جوملا ایجاد می شوند:

    • سیستم کنترل موجودی
    • ابزار گزارش داده
    • کاتالوگ محصولات
    • سیستم جامع و متمرکز تجارت الکترونیک
    • اسناد پیچیده کسب و کار
    • سامانه رزرو کردن
    • ابزار ارتباطات
    مانند خیلی از نرم افزارهای دیگر جوملا هم یک نقطه قوت اساسی دارد و آن هم اینست که بسیاری از کاربران آن برای جوملا افزونه نوشته اند و به رشد و توسعه آن کمک کرده اند.
    محبوبترین و رایج ترین افزونه های جوملا

    • VirtueMart
    • افزونه Googlemaps
    • پشتیبان گیر Akeeba
    • Acymailing Starter
    • Attchments
    • Admin tools
    • jQuery Easy
    • Modules Anywhere
    • Tabs
    • Component Creator
    • JFBAlbum
    • Latestweets
    • Asynchronous Google Analytics Plugin
    • Custom CSS
    افزونه های جوملا به طور کلی به ۵ دسته تقسیم بندی می شوند:

    • Components
    • Modules
    • Templates
    • Plugins
    • Languages
    چرا باید از جوملا استفاده کنیم؟
    جوملا در مقابل رقبای خود مزایای زیادی دارد.علاوه بر اینکه Joomla یک سیستم مدیریت محتوا با امکانات کامل است(Full-featured ) ، یادگیری آسان، نصب آسان و سریع و ارزان بودن آن هم می توان به مزایای کلی آن افزود.
    جوملا کاملا رایگان است.۱۰۰ درصد رایگان بودن برای طراحان بسیار مناسب و سودآور می باشد و دلیل رایگان بودن آن اینست که پایه های جوملا براساس ساختار داوطلبی و غیر سازمانی تشکیل شده است.
    همانطور که گفتیم جوملا یک سیستم مدیریت محتوا متن باز است برای همین تغییرات عجیب و زیادی در زمانی که شما طراحی سایت را آغاز کرده اید رخ نخواهد داد.تمامی بخش های پلتفرم جوملا متن باز است تا طراحان به راحتی بتوانند تمامی قسمت های سایت را بازبینی و حتی براساس خواسته های خود تغییر دهند.جوملا هزاران افزونه، قالب، ماژول و امکانات بسیار دیگری تولید می کند و در اختیار شما قرار می دهد تا به راحتی بتوانید سایت های قدرتمندی طراحی کنید و گسترش دهید.
    goo.gl/jiyUd2
  2. با پنهان کردن نوار جستجو، در فضا صرفه جویی کنید
    احتمالا نوار مسیریابی بالای سایتتون خیلی زود پر بشه، به خصوص اگه تعداد صفحات سایتتون زیاد باشه. برای نشون دادن نوار جستجوی سایتتون، فقط یه آیکون ذره بین بذارید که نشونه سرچ باشه. اگه سایتتون محتوای زیادی نداشته باشه دیگه کاربرها نیازی به سرچ ندارند و اگر هم بخوان چیزی رو سرچ کنند همون علامت ذره بین نشونه خوبی برای نوار جستجوئه.

    برای سایتهایی که اسکرولینگ نامحدود یا طولانی دارند از مسیریابی ثابت استفاده کنید
    از زمانی که وبگردی با موبایل و سایتهای شبکه های اجتماعی روی کار اومدند، اسکرولینگ طولانی و سایتهای تک صفحه ای رواج پیدا کردند. متاسفانه یکی از نقص های این سبک، مسیریابی ضعیفشه.
    یکی از کارهای ساده ای که برای حل این مشکل میشه انجام داد استفاده از مسیریابی ثابته. یعنی یه فهرست یا نواری که با اسکرول کردن روی صفحه ثابت میمونه و معمولا در بالا یا پایین نمایشگر قرار داره. اینطوری کاربرها میتونن روی سایت کنترل کافی داشته باشند و راحتتر سایت رو بگردند.
    اگه فهرست مسیریابی فضای زیادی میگیره از آیکون "برگشت به بالای صفحه" استفاده کنید که دائم روی صفحه باشه. چون قراره اینها همیشه روی صفحه حضور داشته باشند سعی کنید تا جایی که میشه کوچیکش کنید.

    برای جلب توجه به فهرستهای پنهان از انیمیشن استفاده کنید
    فهرستهای پنهان مثل فهرستهای کشویی و همبرگری باعث صرفه جویی تو فضا میشن بدون اینکه گزینه های در اختیار کاربر رو محدود کنند. میتونید با یه انیمیشن هوشمندانه کارایی و اثرگذاری این فهرستها رو افزایش بدید.
    ممکنه وقتی طراحی مینیمالیستی اتخاذ میشه، مسیریابی از یاد بره. میتونید با یه اسلاید به یاد کاربرها بندازید که اگه خواستند میتونن از این طریق به صفحات اصلی سایت سربزنند. به این ترتیب سبک مینیمالی سایت هم به هم نمیریزه.
    انتخاب یه انیمیشن آروم میتونه حتی هویت و حال و هوای برند رو تقویت کنه. در کل اگه میخواهید کارایی سایتتونو با کمترین کلمات بالا ببرید از انیمیشن استفاده کنید. بعضی سایتها برای اینکه قابل کلیک بودن آیکون فهرست همبرگری رو نشون بدن، وقتی ماوس روی آیکون قرار میگیره، سه خط افقی به صورت سه تا اسلش درمیان و وقتی هم که کاربر روش کلیک میکنه، آیکون به شکل ضربدر میشه که فعال بودنش رو نشون بده.
    استفاده از انیمیشن های این چنینی به خصوص برای سایتهای موبایل که فضای نمایشگر همیشه کوچیکه خیلی به درد میخوره. بعد از باز شدن سایت اولین اولویت باید مسیریابی باشه، یعنی سایت که باز شد مسیریابی باز و دیده بشه، و بعد بطور خودکار به یه گوشه یا یه کناری جمع بشه. با یه انیمیشن جذاب به کاربرها نشون بدید اگه لازمش داشتند کجا رو باید کلیک کنند.

    اجازه بدید مقدار محتوا نوع فهرست مسیریابی رو تعیین کنه
    نمیشه برای همه سایتها یه مدل فهرست مسیریابی تجویز کرد. شما هم برای سایتتون دنباله روی سایتهای دیگه نباشید. مقدار محتوای سایت باید تعیین کننده نوع فهرست باشه.
    سایتهایی که محتوای کمی دارند و تعداد صفحاتشون نهایتا به 6 تا میرسه میتونن یه نوار مسیریابی داشته باشند که تمام لینکها همزمان با هم دیده بشن. پنهان کردن فهرست هم میتونه به ذخیره فضای سایت کمک کنه.
    اما سایتهایی که محتوای زیادی دارند، مثل سایتهای فروشگاهی، دیگه نمیتونن همه رو یکجا نمایش بدن و باید از مگامنو استفاده کنند. به این ترتیب با اینکه همه صفحات/گزینه ها برای کاربر قابل رؤیت اند اما تا وقتی که کاربر روی فهرست کلیک نکرده پنهان میمونند و کاربر گیج نمیشه و گزینه هایی که نیاز نداره نمایش داده نمیشن.
    سایتهای بزرگ یه انتخاب دیگه هم میتونن داشته باشن و اون استفاده از فهرستهای فروریختنی عمودیه. فهرستهای عمودی میتونن گزینه های بیشتری رو در فضای کمتری نمایش بدن و برای حفظ فضای سایت، هر وقت نیازی بهشون نباشه به یه طرف جمع میشن.

    از نشونه های مشخص استفاده کنید
    فهرست مسیریابی جای نشون دادن خلاقیت نیست، ممکنه خیلی به ضررتون تموم شه. با استفاده از فرمتهای استاندارد مورد قبول از سردرگمی کاربرها پیشگیری کنید. یه سری چیزها برای همه پذیرفته شده و قابل درکه: مثل علامت ذره بین سرچ، آیکون همبرگری فهرستهای مخفی و غیره. میتونید تو زمینه های دیگه خودتونو متمایز کنید.
    حتی کاربرهای تازه کار توئیتر هم میتونن معنی آیکونهاشو حدس بزنند. آیکونهای سایت باید اینطوری باشند.

    برای اسلایدها از انیمیشن استفاده کنید
    یکی از مهمترین اهداف استفاده از انمیشن، انتقال روان و مناسب پیامه. برای اسلایدها، فهرستهای آبشاری و همه مدلهای مختلف فهرستها، از انیمیشن های 200 تا 300 ms استفاده کنید. این سرعت به اندازه کافی کند هست که ناگهانی نباشه و از طرف دیگه زیادی کند نیست و کاربر همچنان حس میکنه روی رابط کاربری کنترل کافی داره.

    با قرار دادن نوار جستجو در مرکز یا سمت راست بالای سایت، بهش اهمیت بدید
    کاربرهای سایتهایی مثل فیسبوک یا توئیتر، برای پیدا کردن یه فرد خاص یا یه هشتگ، دائما به نوار سرچ احتیاج دارن. سایتهای این مدلی میتونن با قرار دادن نوار جستجو در وسط صفحه یا در سمت راست مسیریابی بالای صفحه، کار سرچ رو برای کاربرها تسهیل کنند.
    اگه میخواهید مردم بیشتر از نوار سرچ سایتتون استفاده کنند، اونو در جای مناسب قرار بدید تا به چشم بیاد.

    با استفاده از سایه، تضاد رنگی یا کم رنگ کردن، فهرستهای باز شدنی رو مجزا کنید
    فهرستهای باز شدنی باید مشخص باشند. باید به طریقی اونها رو از بقیه اجزای صفحه متمایز کنید و اهمیتشونو نشون بدید. بعضی ها برای این منظور یه کادر ضخیم دورش میذارن ولی این کافی نیست. بهترین کار استفاده از سایه، تضاد رنگی و رنگه.
    سایه از بقیه معمولی تره. کافیه یه سایه روشن دورش بدید و اونو با قوانین طراحی متریال هماهنگ کنید.
    اگه میخواهید تضاد بیشتری داشته باشید از رنگ متضاد با بقیه محتوا استفاده کنید. مثلا اگه پس زمینه مقاله سفیده، فهرستها رو سیاه کنید. به این ترتیب حتما جلب توجه میکنه و دیگه کاربر گیج نمیشه که کدوم قسمت محتواست و کدوم قسمت فهرسته.

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید

  3. با وجود پیشرفتهای زیادی که در تکنولوژی داشتیم اما هنوز موتورهای جستجو قادر به درک نوشته ها، دیدن تصاویر یا تماشای ویدئوها نیستند یا حداقل اونطوری که انسان اونها رو درک میکنه نمیکنند. برای همین برای اینکه محتواتون بتونه رتبه بگیره باید به اطلاعات متا (نه فقط متاتگ) توجه کنید، چون موتورهای جستجو بر اساس اونها میتونن به محتوای صفحات وب پی ببرند و اونها رو رتبه بندی کنند.
    موتورهای جستجو همینطور دارن عملکردشونو بهتر و بهتر میکنند تا بتونن بهترین نتایج ممکن رو برای کاربرانشون عرضه کنند. البته نظر هر کسی در مورد اینکه بهترین چیه متفاوته، اما موتورهای جستجو کاربرهاشونو خوب میشناسند و میدونن با چه صفحات و سایتهایی راضی میشن. این سایتها همشون یه سری ویژگی های مشترک دارند:

    • مسیریابی و استفاده از اونها راحته و قابل فهم اند
    • اطلاعات کاربردی و مستقیم و مرتبط با عبارت سرچ شده ارائه میدن
    • حرفه ای طراحی شده اند و در مرورگرهای جدید در دسترس اند
    • محتوای با کیفیت بالا، معتبر و قانونی ارائه میدن
    اثر کارایی و تجربه کاربری بر رتبه سایت
    چند تا متغیر هستند که موتورهای جستجو میتونن اونها رو مستقیما بررسی کنند. این متغیرها عبارتند از کلیدواژه ها، لینکها و ساختار سایت. اما در کنار اینها از الگوهای لینک سازی، معیارهایی که باعث درگیر شدن کاربر با صفحه میشن و ماشین یادگیری هم برای درک بهتر سایت استفاده میکنند. این سری دوم که غیر مستقیم روی رتبه بندی موتور جستجو اثر دارند، از عوامل کارایی و تجربه کاربری سایتند و خوبیشون اینه که قابل اندازه گیری اند. موتورهای جستجو با استفاده از این عوامل محبوبیت سایت رو تشخیص میدن، محبوبیت سایت میتونه نشونه کیفیتش باشه. چون به هر حال کسی به یه سایت به درد نخور لینک نمیده.
    اگه تجربه کاربریتونو به یک تجربه کاربری حساب شده و همدل با کاربر تبدیل کنید، باعث میشه کاربرها حس مثبتی در اون داشته باشند و تمایل بیشتری به اشتراک گذاری، برگشتن و بازدید دوباره از سایت، لینک دادن و بوکمارک کردنش – که همه در رتبه گرفتن سایت مؤثرند – داشته باشند.

    نشانه های یک محتوای باکیفیت
    1- معیارهای درگیر شدن کاربر با محتوا
    وقتی شما چیزی رو سرچ میکنید و موتور جستجو یه صفحه از نتایج براتون میفرسته، نحوه درگیر شدن شما با نتایج میتونه نشونه درستی رتبه بندی های موتور جستجو باشه. اگه روی لینک اول کلیک کنید و بعد فورا دکمه back رو بزنید و لینک دومی رو امتحان کنید، یعنی از نتیجه اول راضی نبودید. موتورهای جستجو به زمان موندن شما در یک صفحه دقت میکنند و به این ترتیب کیفیت نتایجی که به کاربر ارائه دادند رو میسنجند.

    2- ماشین یادگیری
    در سال 90 که بروزرسانی پاندا به الگوریتم های رتبه بندی گوگل اضافه شد، نحوه سنجش کیفیت سایتها تغییر زیادی کرد. گوگل در اون زمان با استفاده از ارزیاب های انسانی شروع به رتبه بندی دستی سایتها کرد و دنبال محتوای بی کیفیت می گشت. بعد ماشین یادگیری رو روی کار آورد تا کار ارزیاب های انسانی رو تقلید کنه. اولش ماشین یادگیری رو روی هزاران سایت امتحان کرد و وقتی که این کامپیوترها تونستند کار انسان رو درست انجام بدن و سایتهای بی کیفیت رو پیدا کنند، الگوریتم جدید رو برای همه سایتها پیاده کرد. در نتیجه این تغییر الگوریتم، 20% از نتایج جستجوی گوگل جابجا شدند و ترتیبشون عوض شد. برای اطلاعات بیشتر در مورد بروزرسانی پاندا و دیگر الگوریتم های گوگل میتونید به دو مقاله ای که شرکت طراحی و توسعه سایت دارکوب در مورد

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید

    و

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید

    نوشته مراجعه کنید.

    3- الگوهای لینک دهی
    موتورهای جستجو در همون اوایل کار متوجه شدند ساختار لینکهای هر وب میتونه بعنوان یک رأی برای اون صفحه وب باشه و هر چی تعداد رأی ها بیشتر باشه یعنی اون صفحه محبوب تره، یا بعبارت دیگه اون صفحه کیفیت بالاتری داشته که تونسته لینکهای بیشتری بگیره. الگوریتم های تجزیه و تحلیل لینک تا به امروز پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشتند.
    برای اینکه این مسئله روشن تر بشه، فرض کنید شما یه محتوای مفید و باکیفیت تولید میکنید (مثلا یه مطلب مینویسید یا یه قطعه فیلم تهیه میکنید) و اونو در سایتتون قرار میدید. یه نفر اونو میخونه و خوشش میاد و در سایت خودش بهش لینک میده. خوانندگان اون وب سایت، از طریق این لینک میتونن محتوای شما رو ببینند و اگه محتواتون مفید و باکیفیت باشه اونها هم خوششون میاد و در شبکه های اجتماعیشون به اشتراک میذارن، به این ترتیب شما کلی لینک گرفتید. روی دیگه قضیه وقتیه که شما محتوای بی کیفیتی تولید میکنید و در وب سایتتون قرار میدید. در این حالت کسی که مطلب شما رو میخونه، اونقدر مجذوبش نمیشه که بخواد در وب سایتش یا در صفحات اجتماعیش اونو به خوانندگانش معرفی کنه، و در نتیجه شما لینک نمیگیرید.

    تهیه محتوا برای رتبه گرفتن در موتورهای جستجو
    بهترین توصیه ای که میشه برای یک سئوی خوب به یه نفر کرد، اینه که بهش بگید “محتوای خیلی خوب تولید کن”. درسته که انقدر گفتیم دیگه کلیشه شده ولی باور کنید هیچ چیز مهمتر از این نیست. تولید محتوای جذاب و مفید برای بهینه سازی موتور جستجو یک مسئله ضروریه.
    تک تک آدمایی که در موتورهای جستجو مطلبی رو سرچ میکنند، یه هدفی دارند. این هدف میتونه فهمیدن یه مسئله، یادگرفتن، حل یه مشکل، خرید، تعمیر، درمان یا پیدا کردن چیز خاصی باشه. موتورهای جستجو با توجه به کلیدواژه ای که سرچ شده، صفحات وب مرتبط با اون کلیدواژه رو به ترتیبی در نتایج نمایش میدن که فکر میکنند بالاترین میزان رضایت رو در فرد سرچ کننده بوجود میاره. بنابراین برای کسب رتبه های بهتر، مطالبتونو طوری بنویسید که به نیازهای فرد سرچ کننده پاسخ داده بشه.
    مثلا اگه میخواهید در مورد “سئو” مطلب بنویسید، یعنی کلیدواژه شما سئو هست. حالا با خودتون فکر کنید ببینید کسی که این کلیدواژه رو سرچ میکنه در واقع چه نیازی داشته و چه قصدی داشته که این کلیدواژه رو سرچ کرده. ممکنه چند مورد به نظرتون برسه. حالا بر اساس اون نیازها یه محتوای خوب تهیه کنید که فرد سرچ کننده رو به هدفش برسونه. این میشه یک محتوای باکیفیت.
    برای فهمیدن هدف کاربر، بهتره انواع اهداف رو بشناسید و ازشون ایده بگیرید:

    ذائقه (هدف) کاربر سرچ کننده
    1- جستجوهای انتقالی
    (پیدا کردن یه شرکت محلی، خرید آنلاین، انجام یک کار)
    سرچ های انتقالی الزاما نیازی به انتقال پول یا وارد شدن به درگاه بانک ندارند. حتی عضو شدن در یک سایت رایگان، پیدا کردن بهترین شرکت طراحی سایت شهر یا ساختن اکانت ایمیل هم میتونن جز این سرچ ها به حساب بیان.
    آدرس:16:arkoob.co.ir

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید

  4. اینترنت جای شلوغیه، پر از آدمایی که سر جلب توجه کردن با هم رقابت میکنن، بهینه سازی موتور جستجو (سئو) هم اصلا برای همین بوجود اومده. همینطور که گوگل و سایر موتورهای جستجو فناوری هاشونو به امید اینکه بتونن بهترین نتایج رو به کاربرانشون عرضه کنند بروزرسانی میکنند، وب سایتهای دیگه هم باید مواظب باشن که یه وقت بخاطر این بروزرسانی ها جریمه نشن و مردم بتونن پیداشون کنند.

    هر وقت گوگل یه تغییر بزرگی تو الگوریتمهای رتبه بندی صفحات وب ایجاد میکنه، تحلیل گرها کارشونو شروع میکنند تا تغییرات رو پیدا کنند و بفهمند بروزرسانی جدید چطوری روی سایتها تأثیر میذاره و مالکان چه سایتهایی میتونن از افت رتبه ناشی از این تغییرات قصر دربرن. در کل، همه صنعت سئو حول تحلیل تغییرات گوگل و کاوش بروزرسانی های رسمی مثل پنگوئن و پاندا و تغییرات غیر رسمی مثل کبوتر و فانتوم (به معنی شبح) میچرخه.

    آخرین تغییرات
    جدیدترین تغییری که گوگل بوجود آورده یه بروزرسانی غیررسمیه و اسمشو "فرد" گذاشتند. گوگل ایجاد این بروزرسانی رو تأیید کرده، اما با این حال هیچ جزئیات دیگه ای از تغییرات ایجاد شده ارائه نداده. به همین دلیل متخصصان سئو خودشون دست به کار شدند و معلوم شد سایتهایی که محتوای بی کیفیت داشتند مورد هدف این بروزرسانی قرار گرفتند و رتبه شون افت کرده.
    قبلا هم گوگل بروزرسانی هایی داشته که سایتهایی با محتوای بی کیفیت رو جریمه کردند، پس فرد چه فرقی با اونها داره؟ به نظر میاد این بروزرسانی سایتهایی رو هدف میگیره که سعی دارند با تبلیغات کسب درآمد کنند و هیچ اطلاعات مفیدی به کاربرها ارائه نمیدن. نشونه های این نوع سایتها اینه که مقاله هایی پر از کلیدواژه مینویسند که در سراسر متن مقاله پر از پیام های تبلیغاتیه یا اسلایدهایی دارند که کاربر برای دیدنش باید کلی کلیک کنه و از چندین صفحه بگذره، با اینکه میتونست روی یک صفحه قرار بگیره.
    یه دسته سایتهای دیگه ای که تحت تأثیر فرد قرار گرفتند، سایتهایی اند که به تعداد زیادی بک لینکهای بی کیفیت داشتند. و این صفحات معمولا از سایتهای معتبری هم لینک ندارند.
    حالا باید چی کار کرد که از اثرات منفی فرد (یا عواقب بعدی بروزرسانی های الگوریتم گوگل) در امان بود؟ تو این مقاله سه نکته حیاتی برای این منظور ارائه شده:

    سه راهکار برای در امان بودن از الگوریتم فرد
    محتوای باکیفیت تولید کنید
    وقتی گوگل سایتهایی با کیفیت پایین رو هدف میگیره، یعنی میخواد مدیران سایتها محتوایی تولید کنند که برای کاربرها مفید باشه، به سوالاتشون جواب بده و در حل مشکلاتشون بهشون کمک کنه. اینها باید هدف شما هم باشه. وقتی محتوای باکیفیت تولید کردید میبینید که رتبه سرچتون به طور طبیعی بالا میره.
    اما از کجا باید بفهمیم محتوامون با کیفیته؟ نباید به حس خودتون اعتماد کنید، بلکه محتوا باید با

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید

    منطبق باشه. گوگل راهنماهایی برای وبمسترها آماده کرده که بهشون میگه چی کارها کنند تا گوگل وب سایتشون و ساختارشو بفهمه. در کنار اینها روشهای مخربی که نباید بکار بره هم معرفی کرده. دارکوب مقالات زیادی در مورد

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید

    و

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید

    داره که میتونید مطالعه کنید.

    در مورد تبلیغات احتیاط کنید
    تبلیغات یکی از حقیقت های زندگی روی اینترنته و مردم هم انتظار دیدنشونو روی سایتها دارن. متاسفانه خیلی از سایتهایی به روشهای فریبنده ای از تبلیغات استفاده میکنند و در نتیجه تجربه کاربری ضعیفی تولید میکنند. گوگل با این بروزرسانی میخواد مدیران سایتها به کمپینها توجه داشته باشند و تجربه باکیفیتی رو برای کاربرانشون فراهم کنند، به همین خاطر به خصوص سایتهایی رو که از روشهای تبلیغاتی خیلی بد استفاده میکنند
    الگوریتم فرد به طور به خصوص سایتهایی رو هدف گرفته که تو محتواشون بیش از حد تبلیغات آوردند یا نمیشه محتوا رو از تبلیغاتش تشخیص داد. اگه میخواهید روی سایتتون تبلیغات داشته باشید، حتما باید معلوم باشه که این تبلیغه، مردمو فریب ندید که روی تبلیغات کلیک کنند و بعد بفهمند تبلیغ بوده. اگه این کارو بکنید رتبه تون مشمول جریمه میشه.
    در ضمن توصیه میکنم از پیام های پاپ-آپ روی سایتتون استفاده نکنید. البته این نوع محتوا یا پیام ها مورد هدف فرد نیستند اما در عین حال گوگل گفته سایتهایی که طور از پاپ-آپ استفاده میکنند که باعث میشه محتوا روی گوشی های تلفن زیاد نتونه در دسترس باشه، جریمه میشن. بعضی از انواع پاپ-آپ ها مجازند، به جز این سایتهای کامپیوتری هم آنچنان تحت تأثیر پاپ-آپ قرار نمیگیرند اما چون پاپ-آپ ها در اغلب مواقع تجربه کاربری رو ضعیف میکنند بهتره از همه نوعش دوری کنید.

    بک لینکهاتونو بررسی کنید
    در روزهای اول گوگل، یکی از روشهای ساده ای که میشد حداکثر رتبه سایت رو در نتایج سرچ تعیین کرد از روی تعداد سایتهایی بود که بهش لینک داده بودند. این باعث شد یه صنعتی بوجود بیاد و یه سری سایتها فقط با هدف لینک دادن به سایر سایتها ایجاد شدند تا بتونن رتبه سرچ اونها رو به طور مصنوعی بالا ببرند.
    وقتی الگوریتم های گوگل هوشمندتر شدند، این نوع سئو دیگه مؤثر نبود و همونطور که تو این بروزرسانی آخر دیدیدم، الآن دیگه این کار رتبه سایت رو پایین میاره. متاسفانه احتمال داره حتی خودتونم درخواست لینک نداده باشید، مثلا دایرکتوری های مشاغل از طبقه های مختلف سایتها رو فهرست کردند. goo.gl/vJOAH4

    پیوست ها:

    • 001.jpg
      001.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 276.8
      نمایش ها:
      0
  5. بسیاری از زبان آموزان نیازمند فراگیری زبان انگلیسی برای کسب مهارت ها و تخصص های مختلفی هستند که در مجامع آکادمیک بین المللی آموزش زبان، از آن به عنوان دوره های انگلیسی برای اهداف خاص (ESP (English For Specific Purposes یاد می شود.
    بدیهی است که این دوره ها بسیار متنوع است و بر حسب نیاز تخصصی زبان آموزان طبقه بندی می شود. با توجه به گسترش روز افزون زبان انگلیسی در مشاغل مختلف، شاخه ای از ESP به اهداف تجاری- بازرگانی اختصاص داده شده است.
    موسسه ارس به طراحی و برگزاری دوره هایی پرداخته است که در آن داوطلبان علاوه بر کسب مهارت های عمومی، موفق به فراگیری مهارت های خاص به زبان انگلیسی می شوند. در میان این دوره ها، برگزاری و طراحی دوره های انگلیسی برای اهداف تجاری(English For Business Purposes) یکی از خدمات این موسسه است که در دو محور مکالمات تجاری و مکاتبات تجاری پاسخگوی نیاز بسیاری از زبان آموزان خواهد بود.
    از دوره های مکالمات تجاری (Commercial Conversations) موسسه سروش زبان، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

    سورس:آموزشگاه زبان انگلیسی ارس arasedu.com

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید


    [​IMG]
  6. بسیاری از زبان آموزان نیازمند فراگیری زبان انگلیسی برای کسب مهارت ها و تخصص های مختلفی هستند که در مجامع آکادمیک بین المللی آموزش زبان، از آن به عنوان دوره های انگلیسی برای اهداف خاص (ESP (English For Specific Purposes یاد می شود.
    بدیهی است که این دوره ها بسیار متنوع است و بر حسب نیاز تخصصی زبان آموزان طبقه بندی می شود. با توجه به گسترش روز افزون زبان انگلیسی در مشاغل مختلف، شاخه ای از ESP به اهداف تجاری- بازرگانی اختصاص داده شده است.
    موسسه ارس به طراحی و برگزاری دوره هایی پرداخته است که در آن داوطلبان علاوه بر کسب مهارت های عمومی، موفق به فراگیری مهارت های خاص به زبان انگلیسی می شوند. در میان این دوره ها، برگزاری و طراحی دوره های انگلیسی برای اهداف تجاری(English For Business Purposes) یکی از خدمات این موسسه است که در دو محور مکالمات تجاری و مکاتبات تجاری پاسخگوی نیاز بسیاری از زبان آموزان خواهد بود.
    از دوره های مکالمات تجاری (Commercial Conversations) موسسه سروش زبان، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

    سورس:آموزشگاه زبان انگلیسی ارس arasedu.com

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید


    [​IMG]
  7. یکی از روشهای تولید گوشت باکیفیت پروار بندی بره زنده و بزغاله زنده است.این روش و پرورش ممکن است در سنین و شرایط مختلف اعمال گردد عبارتنند از :

    ۱-پرواربندی کنسانتره ای بره زنده و بزغاله شیری .۲-پروار بندی بره زنده و بزغاله باشیر .۳-پروار بندی بره وبزغاله زنده زود از شیر گرفته شده .۴-پروار بندی دام زنده در مرتع.۵-پروار بندی گوسفند زنده ودام در جایگاه .۶-پروار بندی گوسفندزنده و بز پیر و مازاد گله.اگر قصد پروار بندی گوسفند زنده داریید بره های ۳۰ الی ۴۵ کیلویی مناسب شما هستنند بره هایی که در دشت و صحرا چرا میکنند به قول معروف بره زنده راهی هستنند نه پرواری هیچ زمان. بره زنده پرواری .یعنی بره ای که در سر آخور به آن رسیدگی کرده اند را برای پروار بندی انتخاب نکنید که اصلا مناسب نیست فقط بره زنده راهی منظور از پروار بندی یعنی چاق کردن وکسب حداگثر وزن یا تولید لاشه دام زنده جهت تامین گوشت : مزایای پروار بندی :مهمترین مزایای پروار بندی را می توان بدین صورت خلاصه کرد : 1 تولید گوشت دامهای زنده لاغر و سبک وزن پس از یک سری عملیات تبدیل به دامهای زنده سنگین وزن شده و به عبارت دیگه به تولید افزوده خواهد شد .2مرغوبیت گوشت :گوشت دامهای زنده پرواری دارای کیفیت بهتر از سایر دام هاست هر قدر مقدار عضله در مجموع لاشه دام بیشتر باشد مرغوبیت گوشت بیشتر است و به همین دلیل دامهای زنده ای که چنین خصوصیتی دارند برای نگهداری بهترند و انها دامهای جوانی هستنند .3برگشت اصل سرمایه وسودان در کوتاه مدت :دوره پروار بندی دامهای زنده حدود 2 الی 4 ماه است پس از فروش دامهای زنده پرواری کل سرمایه و سود به سرمایه گزار بر میگردد.4حفظ مراتع کشور .5استفاده از محصولات جانبی .6ایجاد اشتغال. ساختمان وتاسیسات :پرورش گوسفنده زنده و بز ه زنده نیاز به جایگاه و تجهی زات د رمقایسه با گاو زنده کمتر است با این سیستم پرورش گوسفندزنده متنوع متععداند اما به طور کلی در هر سیستم پرورشی ضرورت دارد گوسفندزنده از تاثیر سو عوامل نامساعد اب و هوایی محافظت کردد.مشخصات گوسفنده زنده پرواری :چون هدف از پروار بندی تولید کم هزینه و اقتصادی گوشت است لذا باید به مواردی توجه کرد .1 نژادهای سنگین وزن مانند گوسفند نژاد مهربان برای پروار بندی مناسب بوده زیرا قدرت بیشتری دارند .گوسفندای زنده کوتاه اندام برای پروار بندی بسیار مناسب بوده .3 بهترین سن برای پروار بندی سن 4 تا 5 ماهگی است وپایان ان 8 الی 9 ماهگی است . خلاصه مطالب چاق کردن گوسفندزنده با استفاده از جیره مناسب و اقتصادی در حداقل زمان را برای پروار بندی می گویند هدف پروار بندی ذخیره چربی در داخل بافت های عضلانی گوسفندزنده . عمل پروار بندی در بره های زنده جوان و گوسفندان بالغ و پیر انجام میشود برای پروار بندی از نژادهای گوسفند زنده مهر بانی و گوسفندزنده افشاری استفاده شود بهتری سن برای پروار بندی سن 4 تا 6 ماهگی و پایان ان 8 الی 9 ماهگی است . در تغذیه گوسفنده زنده پرواری باید از علوفه خشبی و مواد کنسانتره استفاده نمود گوسفنده زنده مهربان و گوسفندافشاری جزو نژادهای پر توقع بوده و برای پروار بندی ان بایستی جیره متعادل تهیه شود .
    سورس:گوسفند زنده goosfandzende.com

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید


    [​IMG]
  8. هزینه های کاشت مو به گونه است که می توان آن را به صورت کاشت مو اقساطی ارائه داد. اما در این بین بایستی توجه نمود که رویان مو سلامت یکی از بهترین مراکز کاشت مو است که در زمینه اقساطی کردن کاشت مو قدم بر می دارد زیرا شرایط اقساطی کردن کاشت مو را به گونه ای ایجاد نموده است که افراد توانایی پرداخت اقساط را داشته باشند.

    این طرح (کاشت مو اقساطی) که شرایط اقساطی بودن آن منحصر به فرد می باشد با استقبال گسترده از طرف مردم عزیز کشورمان مواجه شد. با توجه به هزینه های کاشت مو نیازمند است که برای پرداخت هزینه های آن نیز تدبیری اندیشیده شود که خوشبختانه این امر در مجموعه کلینیک های رویان محقق گردیده است. توجه داشته باشید که کاشت موی شما علاوه بر برخورداری از تسهیلات کاشت موی اقساطی، توسط مجرب ترین کادر پزشکی در مجموعه کلینک های رویان مو سلامت انجام خواهد شد.

    برای مشاهده شرایط اقساط کاشت مو می توانید با مراجعه به منوی بالای سایت از قسمت مقالات --> دانستنی های رویان -- > پرداخت اقساطی از آخرین شرایط اقساطی کردن کاشت مو مطلع گردید.
    سورس:کلینیک کاشت مو رویان مو royanmoo.com

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید


    [​IMG]
  9. هزینه های کاشت مو به گونه است که می توان آن را به صورت کاشت مو اقساطی ارائه داد. اما در این بین بایستی توجه نمود که رویان مو سلامت یکی از بهترین مراکز کاشت مو است که در زمینه اقساطی کردن کاشت مو قدم بر می دارد زیرا شرایط اقساطی کردن کاشت مو را به گونه ای ایجاد نموده است که افراد توانایی پرداخت اقساط را داشته باشند.

    این طرح (کاشت مو اقساطی) که شرایط اقساطی بودن آن منحصر به فرد می باشد با استقبال گسترده از طرف مردم عزیز کشورمان مواجه شد. با توجه به هزینه های کاشت مو نیازمند است که برای پرداخت هزینه های آن نیز تدبیری اندیشیده شود که خوشبختانه این امر در مجموعه کلینیک های رویان محقق گردیده است. توجه داشته باشید که کاشت موی شما علاوه بر برخورداری از تسهیلات کاشت موی اقساطی، توسط مجرب ترین کادر پزشکی در مجموعه کلینک های رویان مو سلامت انجام خواهد شد.

    برای مشاهده شرایط اقساط کاشت مو می توانید با مراجعه به منوی بالای سایت از قسمت مقالات --> دانستنی های رویان -- > پرداخت اقساطی از آخرین شرایط اقساطی کردن کاشت مو مطلع گردید.
    سورس:کلینیک کاشت مو رویان مو royanmoo.com

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید


    [​IMG]
  10. جادوگری از جمله مواردی است که علی رغم پیشرفت علم و فناوری در دنیای امروزی، هنوز هم عده ای به آن باور دارند. در زمان های دور که بسیاری از مسائل همچنان به صورت ناشناخته باقی مانده بودند، افراد با استفاده از کارهای عجیب و غیر معمول سعی داشتند به رمز و راز امور پی ببرند و از این راه برای خود طرفدارانی جمع نمایند.

    همانطور که در بالا ذکر نمودیم، امروزه علی رغم پیشرفت های انجام رفته هنوز هم جادوگری رواج دارد. کسانی هستند که برای رفع مشکلات و برداشتن موانع از سر راه خود، به اشخاص به ظاهر دارای قدرت ماورایی مراجعه می کنند و خواسته هایشان را با آن ها در میان می گذارند. روزگشت در این مقاله قصد دارد ۶ نمونه از عجیب ترین کارهای جادوگری در دنیای امروز را به شما نشان دهد. قسمت اول این مقاله منتشر شده و شما می توانید از این

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید

    به آن دسترسی داشته باشید.
    سورس:سایت خبری روزگشت roozgasht.com

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید


    [​IMG]
  11. با این پست نشونتون میدیم که چطوری صفحه وبتونو برای سئو بهینه کنید. با این راهنما میتونید رتبه بهتر و در نتیجه ترافیک طبیعی بیشتری کسب کنید. با دارکوب همراه باشید تا ببینید دقیقا چطوری میشه این کارو کرد.
    اجازه بدید اول یه نگاهی به محتوای این مقاله بندازیم تا اگه یکی از مباحث نظرتونو جلب کرد بتونید مستقیم به همون قسمت برید. چون قراره در مورد همه مسائل مختلف بحث کنیم بد نیست وقتی میخواهید یه صفحه رو بهینه کنید، یه نگاه کلی هم به این مقاله بندازید. ارزششو داره.



    آیا بهینه سازی درون-صفحه هنوز مهمه؟
    سئوی درون-صفحه هر روز بیشتر زیر سایه عوامل برون-صفحه پنهان میشه اما هنوزم نمیشه بگیم کلا دیگه اهمیتی ندارن. اگه سئوی درون-صفحه درست انجام بشه، یه زیربنای درست و حسابی برای سایتتون درست کردید.
    تو این مقاله برای اینکه مطالب رو ساده تر کنیم، یک صفحه رو تنها در نظر میگیریم. حالا بر اساس اینکه این صفحه در مورد چیه، میتونیم تعیین کنیم که میخواهیم برای چه کلماتی رتبه بگیریم. اینطوری اون ارتباطی که گوگل میخواد عناصر مختلف صفحه با هم داشته باشن هم بدست میاد.
    برای مثال بیایید همین صفحه رو با هم تحلیل کنیم. به نظر من بهترین روش اینه که از بالای صفحه شروع کنیم و همینطور بریم پایین. اینطوری همه چیز سازمان یافته است و چیزی از قلم نمیفته. بالاترین بخش صفحه آدرس صفحه (URL) است. بیایید اول URL رو سئو کنیم.

    بهینه سازی URLها
    خیلی وقتها URL صفحه رو دست کم میگیرن، در صورتی که URL روی صفحه نتایج گوگل دیده میشه و از نظر کلیدواژه هایی که توش بکار میره ارزشمنده.
    وقتی آدرس صفحه روی صفحه نتایج گوگل دیده میشه، تو سرچ های طبیعی میتونه جزئی از تبلیغ سایت محسوب بشه و روی اینکه مردم روی سایتتون کلیک بکنن یا نکنن اثر مستقیمی بذاره. دقت کنید که گوگل URLهای طولانی رو کوتاه میکنه تا ظاهر صفحه مرتب بمونه. اگه آدرس صفحه طولانی باشه، گوگل قسمت وسطش رو حذف میکنه و فقط قسمتهای مهم رو برای کاربر نمایش میده.

    سورس:طراحی سایت دارکوب sitedar.com

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید


    [​IMG]